Druhá vlna EET startuje od března 2017 a týká se zhruba 250 tisíc podnikatelů.
Tisíce podnikatelů však ještě nepožádaly o vydání autentizačních údajů.
Finanční správa proto podnikatele opakovaně vyzývá, aby o autentizační údaje požádali co nejdříve.
Mohou tak učinit pouze dvěma způsoby.
Buď o údaje požádají osobně na finančním úřadě či elektronicky přes Daňový portál.
Jiné alternativy nejsou přípustné.
Jak tedy o údaje požádat?
Možnosti, jak lze o údaje požádat, existují dvě.
Buď elektronicky, prostřednictvím Daňového portálu (EPO žádost) s využitím přihlašovacích údajů do datové schránky (tj. s ověřenou identitou osoby způsobem, kterým se lze přihlásit do její datové schránky),
nebo osobně (ústně do protokolu) na kterémkoliv územním pracovišti finančního úřadu.
Jiným způsobem požádat o údaje, například datovou schránkou nebo papírově, to není možné.
Žádost o autentizační údaje podaná nepodporovaným způsobem je vadná a správce daně nebude moci autentizační údaje přidělit.
Podatel, který podá žádost nepodporovaným způsobem, bude správcem daně vyzván k odstranění vady podání. Uvedenou vadu lze odstranit podáním nové žádosti o autentizační údaje, a to jedním z výše uvedených, zákonem stanovených způsobů.
K čemu slouží autentizační údaje?
Přes autentizační údaje se podnikatelé následně přihlásí do webové aplikace Elektronická evidence tržeb.
V ní musí ještě před startem evidence vyplnit údaje o všech provozovnách, prostřednictvím kterých provádí činnosti, z nichž plynou evidované tržby.
Poté, co podnikatel uvede údaje o provozovnách, může v dané aplikaci získat digitální certifikát.
V našem on-line systému GALAXIMA FAKTURY Vám nabízíme propojení s EET v každé variantě účtu, stačí jen nahrát přidělený certifikát s koncovkou p12 při nastavení EET.